Pontiac Solstice Forum banner

Een proef op het passen van Mercedes-Benz "Airscarf" verwarmde stoelen

7.1K views 114 replies 16 participants last post by  agent008  
#1 · (Edited)
Dus, ik heb al een paar jaar het idee om stoelverwarming en een elektrisch verstelbare stoel te monteren, zoals die te vinden zijn in de latere modeljaren Kappa's.

Toen herinnerde ik me op een mooie dag de met "Airscarf" uitgeruste stoelen van de Mercedes-Benz SLK.

Airscarf is een verwarmingssysteem waarbij warme lucht uit de hoofdsteun wordt geblazen om een persoon warm te houden tijdens het cruisen met het dak open bij koel weer.

De stoelen van de met Airscarf uitgeruste Mercedes-Benz SLK-auto's zijn ook volledig elektrisch verstelbaar en hebben de traditionele verwarmingskussens, zowel op de zitting als op de rugleuning.

Ik ben al ongeveer 3 jaar op zoek naar deze stoelen. Ik was het dit jaar vergeten totdat iemand stoelverwarming noemde op dit forum. Hierdoor herinnerde ik me de Airscarf-stoelen en ging ik ernaar op zoek. Ze zijn moeilijk te vinden in een tropisch land als Brazilië, aangezien Airscarf en stoelverwarming nuttiger zijn in koudere gebieden. Dus nadat ik in 2022 een paar stoelen had laten gaan, had ik er nooit meer een te koop gevonden. Tot vorige maand.

Dus ik vond een paar stoelen en sloot de deal. Ze zijn er nu en ik ben al een paar weken bezig, met de hulp van @TomatoSoup, aan een vervangende controller om de ventilatie- en verwarmingscomponenten van de stoel aan te sturen. Ik vond een trainings-PDF van Mercedes die de basisprincipes uitlegt van hoe het systeem werkt en de belangrijkste parameters voor de verwarming en de ventilator. Daarmee, plus een paar weken Arduino-programmering leren en simulaties uitvoeren, heb ik eindelijk een werkend programma voor de Arduino en ben ik nu bezig met het bouwen van een prototype printplaat ervoor.

De stoelen hebben ook wat stoffeerwerk nodig, dus ik heb vandaag de tijd genomen om ze uit elkaar te halen en nu zijn de kussens en rugleuningen gescheiden van de frames.

Over het algemeen zijn deze stoelen zeer goed geconstrueerd en afgewerkt en nu heb ik de uitdaging om ze in mijn sols te laten passen. Ze zijn op sommige punten ongeveer 2" breder, dus het wordt een uitdaging, maar voorlopige tests hebben aangetoond dat ze waarschijnlijk zullen passen.

Er moet nog veel gebeuren, dus ik zal hier updates blijven plaatsen.

Attachments

#2 ·
Interessant. Wil je zien hoe dit uitpakt?

Ik heb stoelverwarming in een paar auto's ingebouwd. Ze waren verbazingwekkend goedkoop en eenvoudig te installeren. In de truck kostten ze 60 dollar voor beide voorstoelen en ik heb ze aangesloten op mijn switchpro, die een paar stopcontacten van stroom voorziet. Eén voor elke stoel. Zo kan ik ze gemakkelijk en automatisch in- en uitschakelen wanneer de rit eindigt. En elke stoelverwarming is onafhankelijk van elkaar te bedienen.

Zij die gehoorzaamd moet worden, vindt ze erg leuk. :cool:
RTE

#35 ·
Interessant. Benieuwd hoe dit uitpakt

Ik heb stoelverwarming toegevoegd aan een paar auto's. Ze waren verbazingwekkend goedkoop en eenvoudig te installeren. In de truck kostten ze $60 voor beide voorstoelen en ik heb ze aangesloten op mijn switchpro, die een paar stopcontacten van stroom voorziet. Eén voor elke stoel. Dus ik kan ze gemakkelijk en automatisch in- en uitschakelen wanneer de rit eindigt. En elke stoelverwarming is onafhankelijk van elkaar te bedienen.

Zij die gehoorzaamd moet worden, vindt ze erg leuk. :cool:
RTE
Benieuwd hoe de airbag voor de passagier zal werken met een andere stoel?

#3 ·
Oh wow! Succes met de retrofit...Laat ons weten hoe het gaat!

• Like
Reactions: agent008
#5 ·
Ik ben erg geïnteresseerd in hoe deze worden bestuurd.
De MB-auto's hebben een besturingsmodule. Maar het werkt natuurlijk niet vanuit het CAN-netwerk van de donorauto... Voor mijn auto zal ik met veel hulp van @TomatoSoup twee afzonderlijke controllers gebruiken, één per stoel, met een Arduino Pro Mini en 3 Mosfet PWM-vermogens-"versterker"-modules (stoelverwarming, Airscarf-ventilator, Airscarf-verwarming).

Als ik het eenmaal aan de praat heb, wil ik misschien een aangepaste PCB en een ATMega328 bedenken, waardoor mijn code compatibel is met de Arduino, maar een professioneler ontwerp mogelijk maakt.

Hier is een foto van de huidige status van een van de controllers die ik hopelijk vandaag ga bedraden.

TS heeft me geholpen met de code, ik heb die uitwisseling in privéberichten gehouden omdat ik dacht dat ik niemand zou vervelen met programmeerzaken. Het is niets bijzonders, maar aangezien ik een heel eenvoudige programmeur ben, heeft het me een paar weken gekost om een punt te bereiken waarop het naar tevredenheid lijkt te werken op de simulator.

Attachments

#9 ·
Ik vind dit briljant. Kunt u al wat montagefoto's en informatie delen? Misschien moet ik hier wel in duiken als het kan worden gedaan met behoud van de mogelijkheid om de OEM-stoelen terug te plaatsen of anderszins niet te veel wijzigingen aan te brengen. Welk jaar/model/uitvoering is gedoneerd aan uw zaak?
Bedankt. Ik heb de stoelen nog niet geïnstalleerd. Heb er net een aan de passagierskant laten vallen om te zien of het zou passen of niet. Als ik deze week tijd heb, begin ik met het ontwerpen van een railadapter, aangezien de MB-stoelrails verder uit elkaar staan ​​en de algemene positie van de bevestigingsgaten anders is.

De stoelen zijn van een "R171" (2004-2010) generatie Mercedes-Benz SLK, wat ook een cabriolet met 2 zitplaatsen is. Merc's concurrent van de BMW Z4. Ze waren niet allemaal uitgerust met Airscarf, maar je kunt gemakkelijk weten of een stoel het heeft of niet vanwege het ventilatierooster op de hoofdsteun.

#11 ·
Ik zit hiernaar te kijken en vraag me af wat er nodig is om het in een OE-rugleuning te passen. Samen met ventilatie voor de zitbodem...
De zitbodem is niet geventileerd. Maar er is nog steeds het probleem van de aanwezigheidssensor van de passagiersstoel.

#13 ·
Ik ben verbaasd dat je deze transplantatie op je hebt genomen!!

#27 ·
Tom voltooide dit project. Ik besloot KiCad PCB-ontwerp te proberen te leren, en de eerste PCB-iteratie gebruikt nog steeds de "The Simple ProMini" Arduino kloonmodule. Het uiteindelijke doel is om een microcontroller direct te gebruiken en de Arduino volledig te vergeten... Hier is het, mijn "kind" krijgt vorm 😁

#31 ·
Trouwens. Ik kan niet vinden hoe ik de afmetingen van de printplaat (B x D) kan definiëren in Kicad. En ik krijg een foutmelding als ik de 3D genereer....
Klik op "Edge Cuts" (1), dan op de rechthoektool (2) en teken de omtrek van je printplaat. De afmetingen worden weergegeven wanneer je de rechthoek tekent, maar je kunt later terugkomen en de grootte wijzigen door de zijkanten te slepen of door de start/stop X/Y-waarden in te typen in de Edge Cut-eigenschappen:

Image

#34 ·
Interessant streven.

Ik hoop dat je succesvol bent.

Is er een plan om dit beschikbaar te stellen? Omvat dat de implicaties van aansprakelijkheid?

Dit is een benodigde alternatieve oplossing.

RTE
Ik ben het ermee eens dat dit nodig is voor de levensvatbaarheid van de Kappa's op de lange termijn.

Aan de andere kant heb ik geen bevestiging, maar ik geloof wel dat potentiële aansprakelijkheid een van de factoren is die iemand ervan weerhoudt om een oplossing breed beschikbaar te stellen.

#40 ·
Ik heb de passagiersstoel verwijderd om te meten. Het lijkt mij dat de beste pasvorm zou zijn met de stoel uit het midden naar de buitenboordzijde van de auto, 1" verwijderd van de voorste binnenboord bevestigingsbout. En 2,75" naar de achterkant van de auto vanaf dezelfde bout. Dit zou OK zijn voor de passagiersstoel, maar niet het beste idee, denk ik, voor de bestuurdersstoel, omdat het de bestuurder van links naar rechts ten opzichte van de pedalen en het stuur zou uitlijnen. Dus waarschijnlijk is de beste opstelling 1/2" buitenboord en 2 3/4" naar achteren vanaf die bout. Dit betekent dat geen enkele bout direct op de MB-stoel zou uitlijnen en dat een beugel nodig is die alle 4 hoeken omzet.

Ik heb ook de achterste bout van de MB-stoel verwijderd en vervangen door een conische kopbout. Het werkt. Ik heb alleen een kortere bout nodig, want wat ik bij de hand had (M6x20mm) steekt te ver uit op de rail. Ik denk dat een M6x15mm bout prima zou zijn. Met een centerpons en matrijs kan een deuk voor de conische kop worden gemaakt waardoor de bout gelijk met de rail kan komen te zitten, maar als we een beugel gebruiken, is dat misschien niet nodig.

Attachments

#41 · (Edited)
Dat is vergelijkbaar met mijn plan voor de studvervanging. Ik zou me geen zorgen maken over het gelijk maken ervan. Een paar mm noppen zouden oké moeten zijn.

Wat denk je van de beugel aan de andere uiteinden? Ik denk dat die dubbele platte noppen geboord moeten worden.
Ik weet niet zeker of ik je vraag precies begrijp. Misschien zou je wat foto's kunnen plaatsen van de rails van je stoelen op alle 4 de hoeken? De stoelen die ik heb gekregen, hebben één gat op elk van de 4 hoeken dat geschikt is om de stoel vast te bouten. Ik ben van plan om een slijper te gebruiken om de schuine uitsteeksels aan de voorkant af te snijden of een sleuf voor ze in de beugel te maken. De MB-stoelen zitten behoorlijk lager dan de OEM-stoelen (ik heb nog niet gecontroleerd hoeveel, aangezien ik de schuimdelen niet bij de hand heb, ze zijn nu bij de stoffeerder), dus ik geloof dat hun rails die iets hoger zitten dan de OEM-rails geen probleem zullen zijn. Wat ik koste wat het kost wil vermijden, is het afsnijden van de OEM-noppen van de auto en het opnieuw boren van de vloer. Dus mijn idee is om een beugel te maken van een sterke, dikke stalen plaat en die plaat zal op de OEM-noppen worden vastgeschroefd en zijn eigen gelaste noppen of moeren hebben die zo gepositioneerd zijn dat ze passen op de MB-stoelrails. De MB-stoelrails moeten mogelijk worden ingekerfd om botsingen met de noppen en moeren van de auto te voorkomen, of men zou gewoon ruimte kunnen voorzien tussen de rails en de OEM-moeren op de beugel zelf, waardoor de rails iets omhoog komen, wat geen probleem lijkt te zijn, aangezien de MB-stoelen toch al lager zijn.

#42 · (Edited)
Ja, de "schuine uitsteeksel". De MB-stoelrails moeten vrijwel zeker worden gekerfd of iets dergelijks om de OEM-bouten te vermijden. Net als u wil ik de Solstice op geen enkele manier aanpassen die het terugplaatsen van de OEM-stoelen net zo gemakkelijk zou belemmeren als ze eruit kwamen. Tot nu toe denk ik dat dit mogelijk is. Ik besloot de hoeken van de MB-stoelrails af te vlakken om ze op de 4 OEM-bouten te gebruiken. Het is min of meer voorbereid voor fysieke installatie.
Image

Om een beetje uit te leggen: de Solstice-stoelrailbouten zijn ongeveer een inch breder dan de SLK-rails. Ik sneed een strook van ongeveer 1 inch door de schuine buitenkant van de rails en boog die plat. Vervolgens worden de 4 boutgaten gecentreerd op de oude hoekbocht geboord. De dichtstbijzijnde hoek op de foto heeft een tweede gat dat breder is geboord als een sleuf die ik wilde gebruiken terwijl ik de hoek op de rail behield. Dit ging niet werken, dus ik boog de hoeken plat en boorde slechts één gat op de rest van de hoeken. Ik zal waarschijnlijk uiteindelijk L-beugels op elke hoek vastschroeven voor een betere bevestiging. Dit zou nu goed genoeg moeten zijn voor een proof of concept.

De uitlijningspennen zijn op de foto verwijderd en ik vervang ze door M6-schroeven als ik er een paar ophaal. Die houden de schroef vast voor de motor om de stoel te verschuiven. Dit kan ook een goed ankerpunt zijn voor een toekomstige L-beugel. De kleine stukjes op de grond waren gehoekte boutbeugels die in de SLK pasten en de pennen aan de andere kant aanvulden. De achterkant van die beugel houdt ook de stoelmotorschroef vast en is met elk 2 pennen aan de rail bevestigd die niet verwijderbaar lijken te zijn. Ik overwoog ze uit te boren en te vervangen door bouten, maar ik zou de beugel toch moeten aanpassen, dus het was gemakkelijk genoeg om de beugel bij het boutgat te snijden en het lipje een beetje op zijn plaats te buigen, zodat het uit de weg is, maar het andere uiteinde ondersteunt nog steeds de bewegingsschroef.

Ik zal proberen de stoel later vandaag vast te schroeven, maar het zal slechts tijdelijk zijn omdat ik wacht op verzending van elektrische spullen. Er is geen handmatige beweging van de SLK-stoel, dus het frame wordt slechts stap één.

Ook is de bestuurdersstoel van de SLK ongeveer 8 lb zwaarder dan de OEM-stoel. Het leek meer toen ik ze rondsleepte, maar het zou goed moeten zijn. Ik veronderstel dat de passagiersstoel meer op 10 lb lijkt, aangezien de OEM geen motor heeft, maar de bestuurder er wel een had.

#43 ·
Ja, de "schuine uitsteeksel". De MB-stoelrails moeten vrijwel zeker worden ingekerfd of iets dergelijks om de OEM-bouten te vermijden. Net als u wil ik de Solstice op geen enkele manier aanpassen die het terugplaatsen van de OEM-stoelen net zo gemakkelijk zou belemmeren als ze eruit kwamen. Tot nu toe denk ik dat dit mogelijk is. Ik besloot de hoeken van de MB-stoelrails af te vlakken om ze op de 4 OEM-bouten te gebruiken. Het is min of meer voorbereid voor fysieke installatie.

Om het een beetje uit te leggen: de Solstice-stoelrailbouten zijn ongeveer een inch breder dan de SLK-rails. Ik sneed ongeveer een strook van 1 inch door de schuine buitenkant van de rails en boog die plat. Vervolgens worden de 4 boutgaten gecentreerd op de oude hoekbocht geboord. De dichtstbijzijnde hoek op de foto heeft een tweede gat dat breder is geboord als een sleuf die ik wilde gebruiken terwijl ik de hoek op de rail behield. Dit ging niet werken, dus ik boog de hoeken plat en boorde slechts één gat op de rest van de hoeken. Ik zal waarschijnlijk L-beugels op elke hoek vastschroeven voor een betere bevestiging. Dit zou nu goed genoeg moeten zijn voor een proof of concept.

De uitlijnpennen zijn op de foto verwijderd en ik zal ze vervangen door M6-schroeven als ik er een paar ophaal. Die houden de schroef vast voor de motor om de stoel te verschuiven. Dit kan ook een goed ankerpunt zijn voor een toekomstige L-beugel. De kleine stukjes op de grond waren schuine boutbeugels die in de SLK pasten en de pennen aan de andere kant aanvulden. Het achtereinde van die beugel houdt ook de stoelmotorschroef vast en is met elk 2 pennen aan de rail bevestigd, die niet verwijderbaar lijken te zijn. Ik overwoog ze uit te boren en te vervangen door bouten, maar ik zou de beugel toch moeten aanpassen, dus het was gemakkelijk genoeg om de beugel bij het boutgat te snijden en het lipje een beetje op zijn plaats te buigen, zodat het niet in de weg zit, maar het andere uiteinde ondersteunt nog steeds de bewegingsschroef.

Ik zal proberen de stoel later vandaag vast te schroeven, maar het zal slechts tijdelijk zijn, omdat ik wacht op verzending van elektrische spullen. Er is geen handmatige beweging van de SLK-stoel, dus het frame wordt slechts stap één.

Ook is de bestuurdersstoel van de SLK ongeveer 8 lb zwaarder dan de OEM-stoel. Het leek meer toen ik ze rondsleepte, maar het zou goed moeten zijn. Ik veronderstel dat de passagiersstoel meer op 10 lb lijkt, aangezien de OEM geen motor heeft, maar de bestuurder er wel een had.
Interessante oplossing. In plaats van alleen L-beugels zou ik voorstellen dat u de secties die u hebt gesneden en "uitgebreid" hebt, naar een lasser brengt voor versteviging/versterking. Ze kunnen ook de "poort" dichtlassen die is overgebleven door de schuine bevestigingspunten. Deze montagepunten mogen onder geen enkele omstandigheid loslaten in geval van een ongeval, anders brengt dit het leven van de inzittenden in een groter risico.

#44 ·
Ja, ik denk dat gelaste verstevigingen een goed idee zijn. Goed nieuws om te melden: dit werkt!
Image
Met een extra gordelhouder, zonder extra kosten. Ik heb handmatig een batterij aangesloten om de stoel naar achteren te bewegen om dit erin te laten vallen. De bouten passen er allemaal doorheen, maar ik zou de stoel naar voren moeten bewegen om de achterkant te bereiken om ze vast te zetten. Uit mijn onderzoek bleek dat de motorspecificatie de kracht aangaf die nodig was om de motor te stoppen, het maakt niet precies uit, maar hij stopte "gracieus" toen ik hem naar het einde bewoog, zonder knallen, slijpen of buigen. Het ontwerpen van stops via de controller is mogelijk niet nodig. Ik heb de andere motoren nog niet gecontroleerd, maar ze zijn waarschijnlijk vergelijkbaar met fysieke beperkingen. De moeren op de draadstangen lijken verstelbaar te zijn om het bewegingsbereik in te stellen. Een klein stukje verder naar achteren is technisch gezien misschien mogelijk, maar het leek niet nodig. Het is een beetje krap, maar niets waar een Solstice-bestuurder al mee te maken heeft gehad. Ik ben er ook op gaan zitten en heb de deur gesloten. Ik realiseerde me net dat ik de bedieningsknoppen nog steeds verwijderd heb, dus ik heb dat niet op werking gecontroleerd, maar ik denk dat het goed is. De buitenboordzijde heeft duidelijk meer ruimte dan de binnenboordzijde. Op de ene foto zijn de dubbele draaiknoppen voor lendensteunverstelling. Ze zitten vrij strak tegen de zijkant van de middenconsole, maar oké. Zonder hen heb je iets meer bewegingsruimte. Ik kon geen foto maken van de binnenboord achterste stud, maar ik kon voelen dat hij op zijn plaats zit en verbonden is met de rail.

Attachments

#45 ·
Geweldig nieuws! In mijn tests, met het zijpaneel geïnstalleerd, zou het de dorpel raken. Maar de stoel stond niet in het midden toen ik controleerde - de vloerplaatbouten zaten in de weg. Met uw dappere snijden en ontvouwen van de rails kunnen we eindelijk echt zien hoe het zou werken. Staat de stoel in het midden ten opzichte van de pedalen en het stuur? Ik zou dankbaar zijn als u de pasvorm zou kunnen controleren met het MB-zijschakelaar geïnstalleerd - ik vermoed dat het nog steeds in de weg zal zitten.

Bedankt voor het delen!

Ook een woord van waarschuwing:
het maakt niet precies uit, maar het stopte "gracieus" toen ik het naar het einde bewoog, geen geknal, gekraak of buigen
Ja, de motoren stoppen schijnbaar gracieus; maar de stroomopname gaat als een gek omhoog en het deed de spanning (volt) op mijn kleine zelfgemaakte voeding dalen - spanning helemaal tot 3,5 V, stroom van meer dan 8 A! Het lijkt me dus dat de motor aan het worstelen is (en opwarmt) zodra het einde van de slag is bereikt. Het beste om het te vermijden... Natuurlijk zou het geen probleem zijn om de motor een fractie van een seconde aan te laten staan nadat hij het einde van de slag heeft bereikt, maar ik denk niet dat het goed is voor de levensduur van de motoren.

#46 ·
Ik heb de bedieningselementen opnieuw geïnstalleerd, maar ik zal waarschijnlijk een paar dagen nodig hebben om de stoel in de auto opnieuw te installeren. Ik heb een paar foto's die laten zien dat de bedieningselementen ongeveer een inch voorbij de uitgevouwen rails uitsteken, dus dat kan slecht nieuws zijn. We kunnen gissen naar verschillen binnen de context van deze en de andere foto's, maar zelfs opnieuw geïnstalleerd kan ik niet veel met zekerheid zeggen zonder de stoel op zijn plaats te bewegen met realistische posities en het vastdraaien van dingen kan de zaken een beetje verschuiven.

De zitkussens zijn blijkbaar gecentreerd over de rails zoals de OEM-stoel, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Dat is weer iets dat het beste in de praktijk kan worden bepaald, niet door te meten.

Later deze week zou ik de motorbedrading klaar moeten hebben, zodat ik deze semi-permanent kan maken en de stoel op zijn plaats kan bewegen door een laptop aan te sluiten.

Attachments

#47 ·
Verplaats de stoel op zijn plaats door een laptop aan te sluiten
Dat is nogal overdreven. Met 4 Dual Pole, Dual Throw, on-off-on schakelaars per stoel kunt u de stoelen afzonderlijk van stroom voorzien, dus het zou voorlopig moeten volstaan, zolang ze 5A/12V aankunnen en u eraan denkt om niet meer dan één richting/motor tegelijk van stroom te voorzien!

Met deze schakelaars sluit je de motor in het midden (gemeenschappelijk) aan, en B+ / B- aan de randen, in omgekeerde volgorde, waarbij de ene rand ten opzichte van de andere staat.

Dit illustreert hoe je de schakelaars moet aansluiten, ik heb deze afbeelding van een aanbieding voor een kant-en-klare ompolingsschakelaar gehaald.
Image

Hier zijn links voor die van de afbeelding hierboven, en een andere vergelijkbare.

Mijn plan, als de "betere helft" ongeduldig wordt en ik geen tijd heb om een meer permanente oplossing te bedraden, is om een paar plastic behuizingen te halen en een klein bedraad "schakelpaneel" te maken voor elke stoel, vergelijkbaar met wat een elektrische Barcalounger zou hebben, maar dan met de Airscarf- en stoelmotorbediening. Totdat ik aan het meer permanente, op het dashboard gemonteerde bedieningspaneel toekom.

#48 ·
De bedrading van de schakelaar die u noemt, is dezelfde als die ik zal gebruiken voor de relaiskaart die binnenkort arriveert. Hoe dan ook, ik heb er nu geen spullen voor. Het besturen van de relais met Arduino zou gemakkelijk moeten zijn. Ik ga de hallsensoren helemaal negeren en connectoren oogsten van beide sets stoelen. Het resultaat zou plug-and-play moeten zijn. De OEM-motor heeft een 25 ampère stroomonderbreker als ik me goed herinner.

Ik denk dat het op de stoel gemonteerde besturingssignaal ook niet al te ingewikkeld zal blijken te zijn om te reverse engineeren, maar we zullen zien. Dat is stap 3 na (1) het fysiek monteren van de stoelen, bijna klaar. Dan (2) de motoren bedraden naar eenvoudige schakelaars/relais die ik kan bedienen in plaats van de MB-kaart, en dan eindelijk (4) de verwarmingen bedraden en besturen.

Het weer verandert, dus hopelijk kan ik dit de komende 1 of 2 weken doen. Afgelopen weekend werd ik zondagochtend wakker met vorst op de bovenkant en het glas. 99 procent van de tijd staat hij in de garage, maar ik ga graag naar buiten, zelfs in de kou als de lucht en de wegen helder zijn. Als ik het dak nodig heb, rijd ik iets anders.

#49 ·
Neem me niet kwalijk dat ik me in een fascinerende thread meng, maar mag ik een van jullie voorstellen om naar een geplante stoelbeugel te kijken die voor de auto is gemaakt?
Natuurlijk, het zal een centimeter of zo aan hoogte toevoegen, maar het zal een solide en veilig oppervlak bieden om de MB-stoelen op te monteren?
Houd er rekening mee dat de middentunnel breder wordt naarmate je dichter bij de vloer komt, dus die kleine extra hoogte kan je de breedte geven die je nodig hebt voor de zijcontroller...
Ik gooi dat gewoon als stof tot nadenken in de ruimte...

#50 ·
Neem me niet kwalijk dat ik in een fascinerende draad binnendring, maar mag ik een van jullie voorstellen om te kijken naar een geplante stoelbeugel die voor de auto is gemaakt?
Natuurlijk, het zal een centimeter of zo aan hoogte toevoegen, maar het zal een solide en veilig oppervlak bieden om de MB-stoelen op te monteren?
Onthoud dat de middentunnel breder wordt naarmate je dichter bij de vloer komt, dus die extra hoogte kan je de breedte opleveren die je nodig hebt voor de zijcontroller...
Ik gooi dat gewoon als stof tot nadenken...
Ik herinner me dat je deze beugels gebruikte, maar op de een of andere manier zouden ze in mijn gedachten alleen passen op aftermarket stoelen?

Heb je een link voor deze beugels? Zeker de moeite waard om te bekijken. Misschien staat er een link in je aftermarket stoelen draad... Laat me daar eens kijken.