Pontiac Solstice Forum banner

Zwarte roet op de achterbumper

1 reading
955 views 13 replies 9 participants last post by  RDJ  
#1 ·
Ik krijg een fijne laag zwarte roet op mijn achterbumper. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het van de uitlaat komt. Kan iemand inzicht geven in wat dit zou kunnen veroorzaken?
Image

#10 · (Edited)
Mijn eerste gedachte was dat de motor te rijk liep. Toen zag ik het "Turbo"-embleem. Is het mogelijk dat de turbine-as olie lekt?
Voeg bij elke olieverversing een grote fles Techron toe aan de brandstof. Het helpt het roet te verminderen en uw motor schoon te houden!

#3 ·
Het is de directe injectie. Alle DI-motoren laten overal roet achter! DI veroorzaakt meer problemen dan het waard is, naar mijn bescheiden mening.....

#5 ·
Achterwaartse luchtstroom kan wegvuil overal op de achterkant afzetten, veel auto's hebben enigszins dit effect. Of het kan ook een diff zijn dat olie uit het ventilatiegat blaast, of aan de onderkant lekt, heb je je diff gecontroleerd op lekken?

#6 ·
LOL
De 2.0 levert enorme betrouwbare kracht voor een 2 liter.

Het is roet. De motor gebruikt brandstof om de temperaturen in de verbrandingskamer te regelen. Dus er zal roet zijn

Mijn 68 GTO schilderde het hele achterste deel van de auto wit na de 800 mijl lange rit van Ft Ord naar Washington om mijn vrouw nu te zien. Het was loodoxide

Geen probleem. Gewoon afwassen
RTE

#7 ·
Ja, we hebben het loodoxide verzameld en op toast gelegd!!😉

#9 ·
Want jij deed het ook!!:LOL:

• Like
Reactions: rob the elder
#13 ·
De eerste vermelding van roet kwam in 2006 toen de auto's aanvankelijk werden geleverd. Het is endemisch in hoe de motor van brandstof wordt voorzien. Het is geen lekkage. Het is niet rijk. Zo draaien ze

RTE