Het lijkt erop dat de Giulia-wielen perfect op onze auto's zouden moeten passen. Heeft iemand dit geprobeerd? Zo ja, dan kunnen we OZ-racevelgen gebruiken.
Offset is +38 voor de oz wielen.Onze wielen zijn 18x8 met 5x110mm boutpatroon en een +55 Offset.
Als ze aan die specificaties voldoen, zouden ze moeten passen.
Ik heb persoonlijk geconstateerd dat de combinatie van offset en boutpatroon de wielkeuze beperkt....
Ze lijken op fabrieksvelgenIk weet dat er al eerder over is gesproken. Ik heb deze foto, maar ik kan me niet herinneren of dit originele of namaakproducten zijn.
View attachment 128128
View attachment 128129
Ook ik was geĂŻnspireerd door de originele conceptschetsen en heb in mijn hoofd geaarzeld over 18"-20" velgen. De argumenten gaan rond en rond in mijn brein.Ik denk dat noch de conceptschets, noch de conceptauto 18" wielen heeft. Ik weet dat als ik ooit nieuwe wielen koop, ik zeker voor 19" ga, mogelijk 20", maar ik blijf daarover twijfelen.
Voor perspectief in hoe ver GM de wiel-, band- en ophangingstechnologie pusht, heeft de elektrische 2024 Chevrolet Silverado 24 inch wielen af fabriek. Dit op een voertuig dat meer dan 8.000 lbs weegt en een laadvermogen van 1300 lbs heeft.
View attachment 128139
View attachment 128140
Helaas (zoals ik zeker weet dat de meesten zich ervan bewust zijn) is er niet zo veel buitendiameter om mee te spelen, vooral in de achterste wielkasten, tenzij men bereid is de spatbordvoeringen te wijzigen, waarvan ik niet eens weet of dat haalbaar of de moeite waard is.Alle 20's (of 19's of 18's) zijn niet hetzelfde, omdat veel afhangt van de buitendiameter van de band. Als je de OD probeert te matchen, zal het overstappen van een 18 naar een 19 of een 20 grote veranderingen teweegbrengen, maar als je ook de OD verandert, is het overstappen van een 18 naar een 20 misschien geen groot probleem.
Ik wist niets van de offsetregel. Dat haalt echt de lol uit mijn donut.@Tim300wsm Wetende van uw plan om te autocrossen, zou ik persoonlijk dat soort geld (390 dollar/wiel) uitgeven aan een bredere setup. Volgens de letter van de wet zijn de OZs sowieso niet legaal in de straatklasse, aangezien je alleen de offset 7 mm mag veranderen, en de laatste keer dat ik wist, kon je een forgestar-opstelling krijgen voor ongeveer 500 dollar/wiel, afhankelijk van hoe breed je wilt gaan.
Voor alle anderen die 19" wielen bespreken - ik heb 19" op mijn auto en hoewel ik niet denk dat het te veel is, denk ik dat 20" dat wel zouden zijn. Ze zijn ook vervelend zwaar en hebben een drastische invloed op de prijs en beschikbaarheid van banden.
View attachment 128152
Ik gok dat je verwijst naar het vergroten van de wielmaat, maar met behoud van de bandhoogteverhouding?Ik heb het altijd als een domme zet gezien om de wieldiameter te vergroten - het vergroot het onafgeveerd gewicht en schaadt de handling, alleen maar omdat iemand denkt dat het er cool uitziet. Het is alsof je een auto verandert in een lowrider die nergens kan komen waar verkeersdrempels zijn. Maar natuurlijk heeft elke eigenaar het recht om zijn auto te modificeren zoals hij dat wil.
Niemand heeft gezegd dat grotere wielen "verkeerd" zijn, alleen dat ze de prestaties in de meeste gevallen waarschijnlijk niet zullen verbeteren en ze in feite eerder zullen verminderen. Ongeveerd gewicht is niet de enige overweging, of zelfs maar de belangrijkste, bij een auto die zo zwaar is als de Solstice. Het perspectief op ongeveerd gewicht is over het algemeen geweest dat het toevoegen ervan contraproductief is, tenzij de toevoeging voortkomt uit iets dat op een andere manier een grotere prestatieverbetering oplevert.Als je denkt dat het installeren van wielen die groter zijn dan de standaard wielen verkeerd is, dan zou je misschien moeten overwegen om je zware OEM 18-inch wielen en banden te vervangen door 13x6 inch lichtmetalen velgen en zes inch brede banden.
Ik ben er zeker van dat de Kappa-wielgewichten al eerder zijn gepost, maar zelfs de OEM-wielen en banden zijn verre van licht. Bovendien werden de 18-inch wielen van de Kappa voor die tijd als vrij groot beschouwd. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat er in 06 iets groters dan 20s beschikbaar was.
Bovendien zou het me niet verbazen als de Kappa was doorgegaan en 19- of 20-inch wielpakketten had aangeboden.